دریاچه‌ای روی قله آتشفشان

دریاچه کراتر شاید عجیب ترین و افسانه ای ترین دریاچه دنیا باشد که با جاذبه های شگفت انگیزش در مناطق سرخپوست نشین امریکا قرار گرفته است. دریاچه ای آتشفشانی که روی کوه تشکیل شده و عمیق ترین دریاچه امریکا به حساب می آید.
 بومیان منطقه این دریاچه را مقدس می دانند. دریاچه ای که بر اساس افسانه های تاریخی بعد از جنگ و درگیری بین الهه آسمان و الهه مردگان که منجر به تخریب بزرگترین کوه منطقه شده، شکل گرفته است.

 دریاچه کراتر,تصاویر دریاچه کراتر

 محبوبیت این دریاچه بین اهالی سرخپوست امریکا آنقدر زیاد است که آنها حتی بسیاری از آیین های مذهبی و عرفانی شان را هم در کنار این دریاچه به جا می آورند. البته این دریاچه بیشترین شهرتش را به خاطر زیبایی اش، موقعیت جغرافیایی خاصش و نزدیکی به پارک ملی کراتر که در جنوب ایالت اورگان قرار گرفته کسب کرده است.

  دریاچه کراتر,تصاویر دریاچه کراتر

 این دریاچه بکر عمیق با عمر 7700 ساله اش، آبی زلال، تمیز و آبی رنگ دارد که هر سال هزاران گردشگر برای دیدن آن به اورگان امریکا سفر می کنند. دریاچه ای که به آن پدربزرگ دریاچه های دنیا هم گفته می شود!

  دریاچه کراتر,تصاویر دریاچه کراتر

  بر اساس بررسی های زمین شناسی انجام شده، گفته می شود این دریاچه که روی قله مازما تشکیل شده، هنوز آتش فشان فعالی در زیر خود دارد که در صورت فوران آب دریاچه را تبخیر خواهد کرد. در واقع باید بگوییم که کراتر آتشفشانی است که هر آن ممکن است از یک دریاچه زیبا سربرآورد.
این دریاچه بکر عمیق با عمر 7700 ساله اش، آبی زلال، تمیز و آبی رنگ دارد که هر سال هزاران گردشگر برای دیدن آن به اورگان امریکا سفر می کنند. دریاچه ای که به آن پدربزرگ دریاچه های دنیا هم گفته می شود!
قطر این دریاچه کمی بیش از 8.5 کیلومتر است که عمق آن در بیشترین حالت به 1200 متر می رسد. کراتر میان صخره هایی احاطه شده که بین 750 تا 1200 متر ارتفاع دارند.

  دریاچه کراتر,تصاویر دریاچه کراتر

 کراتر، زیبایی شگفت انگیزش را مدیون همین آتشفشانی است که او را در بر گرفته . چرا که معمولاً دریاچه هایی که در دهانه آتش فشان قرار دارند دارای آبی اسیدی، با رنگ متمایل به سبز و اشباع شده از گازهای آتشفشانی هستند. سرچشمه آب این دریاچه آب ناشی از باران و ذوب شدن برف ها است و همه این ها باعث شده که کراتر پاک ترین دریاچه دنیا لقب بگیرد.

بهترین اقامت های کوهستانی دنیا

زاران متر بالاتر از سطح دریا، مسافران این هتل ها در کنار شومینه های گرم و اتاق های زیبا با چشم انداز فوق العاده زیبا می نشینند و از مناظر کوهستانی روبه رو لذت می برند. شاید به نظر برسد که زمستان تمام شد و فصل برف و اسکی نیست، اما این مناطق همچنان تا خردادماه برف دارند و می توان در پیست های اسکی نزدیک آنها از این ورزش مفرح و شاد لذت برد. شاید جیب پر پول و تمایل به سفر به این مناطق و اقامت در این هتل ها داشته باشید.
1.    مایرکدالن هتل وو – نروژ
اسکی در نروژ اختراع شده است، بنابراین کاملا نرمال است این هتل که در نوامبر سال 2012 میلادی گشایش یافته است، با تصاویر سیاه و سفید با کیفیت که نشان دهنده زیبایی این ورزش در چندین سال پیش بوده است، تزئین شده باشد. این هتل 122 اتاقه با سوئیت های خوش طرح با مبلمانی پوشیده از خز مصنوعی، تخت های چند طبقه و کاناپه های تاشو  کاملا فرق دارد. موقعیت این هتل که در کوه Voss واقع شده است به 15 پیست اسکی، تل‌کابین، شبکه راه های فرعی و مدرسه اسکی دسترسی راحت و سریع دارد.

هزینه اتاق برای هر شب: از 160 دلار آمریکا

 اقامتگاه های کوهستانی دنیا,مکانهای تفریحی دنیا

 2. هتل کیمامایا – هاکیادو، ژاپن
این هتل اسطبل مانندکه توسط اندرو بل طراحی شده است، در سال 2011 میلادی در منطقه اسکی در شمالی ترین جزیره هاکیادو ساخته شده است و در حال حاضر عضو جدیدی از بهترین طراحی های هتل های دنیا است. صدای سوختن هیزم ها در شومینه لابی هتل، موسیقی جاز منتشر در فضا، کفپوش های چوب نارون و گرانیت مشکی طراحی فوق العاده عالی به این هتل بخشیده اند. 9 اتاق این هتل قابل شخصی سازی شدن با سه نوع بالش، کف های چوبی و حمام های گرانیتی هستند. همچنین، حمام داغ سنگی و چوبی بعد از گذراندن یک روز در پیست اسکی و برف بسیار لذت بخش به نظر می رسد.
هزینه اتاق برای هر شب: از 157 دلار آمریکا 

  اقامتگاه های کوهستانی دنیا,مکانهای تفریحی دنیا

  3. ژیرو-ایشگل / کاپل – تایرول، اتریش
در این هتل 78 اتاقه که در میان کوه های جنوبی سیلورتا، سامنائون و وروال اتریش قرار دارد، اسکی بازها می توانند هر چه می خواهند پیدا کنند: از نوامبر تا می حتما در این کوه ها برف وجود دارد و وسایل نقلیه رایگان تا 540 ایستگاه بالاتر و 200 مایل در مسیر کوهستان نیز در اختیار آنهاست. منطقه تایرول برای جشن ها و تفریحات پس از اسکی چندان شهرت ندارد. بیشتر شهرت آن برای پنت‌هاوس های گران، پیشخدمت های خصوصی، اتاق سیگار چرمی و مخملی و اسپا 8073 فوت مربعی با چهار سونا و استخر سرپوشیده، سونا بخار  باشگاه ورزشی است.
هزینه اتاق برای هر شب: از 245 دلار آمریکا

  اقامتگاه های کوهستانی دنیا,مکانهای تفریحی دنیا

 4.  هتل ساتن پلیس  - اقامتگاه کوه رِوِلستوک – کانادا
اقامتگاه کوه رِوِلستوک در سال 2007 میلادی افتتاح شده است. این اقامتگاه 5 تله‌کابین و 59 پیست اسکی دارد که تقریبا همه آنها فعال هستند. این منطقه تنها اقامتگاه دنیاست که تله‌کابین و هلی کوپتر دارد. مسافران این منطقه می توانند در اتاق های آپارتمان مانند و شومینه دار هتل ساتن پلیس اقامت کنند. حیات هتل، استخر آب گرم و استودیویی با تمرینات یوگا از دیگر جاذبه های هتل هستند.
هزینه اتاق برای هر شب: از 149 دلار آمریکا

  اقامتگاه های کوهستانی دنیا,مکانهای تفریحی دنیا

 5.    Dom – ساس‌فی – سوئیس
قدیمی ترین هتل ساس‌فی در سال 2012 میلادی ورد نوسازی و بازسازی قرار گرفت و از هتلی ساده به اقامتگاهی شیک و رویایی تبدیل شد. پنجره ها، تلویزیون و دمای اتاق های این هتل با آی‌پد کنترل می شوند و هیزم های چوبی و سنگی موجود در اتاق، حس آرامش خانه های منطقه آلپ را منتقل می کند. از همه بهتر تختخواب های بسیار نرم و راحت این هتل هستند و با چشم انداز کوه های اطراف احساس خوشایندی دار
هزینه اتاق برای هر شب: از 350 دلار آمریکا 

  اقامتگاه های کوهستانی دنیا,مکانهای تفریحی دنیا

 6.    آلتاپورا – وال تورن، فرانسه
آلتاپورا برای استراحت و تفریحات پس از اسکی بسیار شهرت دارد. در این هتل، استخرهای سرباز و سرپوشیده با آب گرم و طراحی داخلی به سبک اسکاندیناوی با چوب هایی به رنگ روشن، مبلمانی پوشیده از خز مصنوعی و دکوراسیونی شبیه دانه های برف وجود دارند. این هتل همچنین یکی از بهترین هتل های 5 ستاره اروپا در ارتفاع 2300 متری با چشم اندازی فوق العاده به کوه های یخی، قله های زیبا و 372 مایل مسیر اسکی در دل کوهستان است.
هزینه اتاق برای هر شب: از 300 دلار آمریکا 

  اقامتگاه های کوهستانی دنیا,مکانهای تفریحی دنیا

7.   هتل بِیس‌کمپ – رودخانه جنوبی تاهوئه، کالیفرنیا
هتل بِیس‌کمپ در نزدیکی رودخانه جنوبی تاهوئه و کوه هیونلی قرار دارد. این اقامتگاه زمستانه کاملا مناسب دوستداران اسکی و ماجراجویی است. 150 اتاق شیک و الهام گرفته از اتاق های کمپ با تخت های چند طبقه و فانوس به جای لامپ این هتل متفاوت و گیرا هستند. شب هنگام صرف غذا، مسافرها دور هم جمع می شوند و همچون دور هم جمع شدن ها در فضای بیرون دور آتش، خاطره  و داستان برای هم تعریف می کنند.
هزینه اتاق برای هر شب: از 104 دلار آمریکا

  اقامتگاه های کوهستانی دنیا,مکانهای تفریحی دنیا

8.    وی‌یسرگات – سالباش هینترگلم، اتریش
در فاصله یک ساعتی از سالزبرگ، این منطقه کشاورزی خانوادگی مربوط به قرن 14 میلادی، به شکلی جدید مورد بازسازی قرار گرفته و به یکی از زیباترین هتل های دنیا تبدیل شده است. با الهام از سبک قدیمی هچون تراس هایی با چوب های تیره و خمیده، لوسترهای شیشه ای دست ساز و مارمالادهای خانگی و نان های محلی، وان آبگرم در تراس، پنجره هایی که از زمین تا سقف ادامه دارند و نمای زیبای کوه های اطراف را نشان می دهد، این هتل خودنمایی می کند.
هزینه اتاق برای هر شب: از 200 دلار آمریکا

  اقامتگاه های کوهستانی دنیا,مکانهای تفریحی دنیا

 9.    نیرا آلپینا - سوئیس
در اینگادین، هتل 70 اتاقه نیرا آلپینا که جزو هتل های بسیار شیک دنیا نیز قرار دارد، چشم انداز فوق العاده ای به رودخانه سیلواپلانا و دره آلپی دارد. این هتل در سال 2011 میلادی گشایش یافته است و حدود سه مایل بیرون از شهر واقع شده و یکی از بهترین پیست های اسکی برای دوستداران این ورزش مفرح است.
هزینه اتاق برای هر شب: از 225 دلار آمریکا 

  اقامتگاه های کوهستانی دنیا,مکانهای تفریحی دنیا

 10.    هتل جرومه – اسپن، کلورادو
هتل قدیمی جرومه بازسازی و در سال 2012 میلادی گشایش یافته است. در حالیکه شومینه بزرگ و تالار اصلی این هتل به قوت خود باقی مانده اند، یک لابی، اسپا و اتاق یوگای جدید به این هتل اضافه شده اند. رستوران، کافه و اتاق های این هتل با الهام از زیبایی های هالیوودی بازسازی شده اند.
هزینه اتاق برای هر شب: از 640 دلار آمریکا 

  اقامتگاه های کوهستانی دنیا,مکانهای تفریحی دنیا

 11.    آلپینا Gstaad – سوئیس
شهر کوچک Gstaad همیشه محلی برای جذب ستاره های مشهور بوده است. به طور مثال، اخیرا مدونا یا طراح لباس مشهور، یعنی والنتیونو به آنجا سفر کرده بودند. هتل آلپینا Gstaad، در اواخر سال 2012 میلادی گشایش یافته است و طراحی داخلی زیبای آن با درهای فرم‌دار، تخت های چرمی، اسپای شیک و اتاق ساخته شده با بلوک های نمکی بسیار جذاب هستند.
 هزینه اتاق برای هر شب: از 930 دلار آمریکا 

  اقامتگاه های کوهستانی دنیا,مکانهای تفریحی دنیا

12رودخانه برجسته دنیا

با دنبال کردن رودخانه های بزرگ دنیا می توانید بیشترین تمدن های بشری را کشف کنید. در طول قرن ها، این آبراهه ها منبع کشف های بزرگ، کشاورزی، سرمایه گذاری و حتی امپراطوری های بزرگ بوده اند. بدون شک نام این رودخانه ها را حداقل یکبار شنیده اید. در مدرسه با نام بعضی از این رودها آشنا شده ایم. این رودخانه ها نقش مهمی در بسیاری از داستانها، آهنگ ها و عقاید بشری داشته اند.
شاید جالب باشد بدانید حتی این روزها هم برای کشف مناطق جدید از نزدیک ترین رودخانه ها کمک می گیرند. این مسیرهای آبی همیشه روان رازهای بسیاری در خود نهفته دارند: از فرهنگ های محلی گرفته تا آشپزی و نوع زندگی آن منطقه.
ما در این مطلب 12 رودخانه برجسته دنیا را انتخاب کرده ایم که بد نیست در صورت امکان حداقل یکبار به آنها مسافرت کنید. این رودخانه ها تاثیرات شگرفی در تاریخ و زندگی نوع بشر داشته اند.
1. آمازون
بلندترین رودخانه در آمریکای جنوبی آمازون است که از 6 کشور، سه منطقه زمانی عبور می کند و 8014.5 کیلومتر طول دارد. این رودخانه با عمق 483 متری همچون دریا می ماند و بزرگ ترین منبع آب روان و تازه دنیا به شمار می رود که حدود یک‌پنجم آب های روان دنیا را در خود دارد. آمازون بزرگ ترین تنوع زیستی گیاهی و جانوری را نیز در خود دارد.

 رودخانه های جهان,زیباترین رودخانه های جهان

  کاشف اسپانیایی  به نام فرانسیسکو دورلانا نخستین فردی بود که در طول این رودخانه عظیم در دهه 1540 میلادی قایق رانی کرد تا سرزمین دارچین را پیدا کند. اما در عوض او مزرعه لاک پشت ها، مناطق قابل سکونت با کانال های آب پیچیده و زنان جنگجویی را پیدا کرد که نام آمازون از آنها گرفته شده است. آمازون در لغت به معنای «شیرزن» نیز هست و در اسطوره های یونانی به قومى‌ از زنان‌ افسانه‌اى و جنگجو اطلاق می شده است.
2. می‌سی‌سی‌پی
می‌سی‌سی‌پی دومین رودخانه بلند دنیا است. این رودخانه حدود 1.93 میلیون کیلومتر مربع را تحت پوشش خود دارد. بعلاوه اینکه از 33 ایالت آمریکا و دو استان کانادا نیز رودهای فرعی دیگری به آن می ریزند. بستر این رودخانه حدود 5 هزار سال است که محل زندگی انسان ها است. در طول تاریخ جنگ های داخلی بسیاری در کنار این رودخانه رخ داده است. کاشفان، تاجران و ساکنین در اقصا نقاط بستر این رودخانه با هم درگیر بوده اند تا اینکه شکل کنونی آمریکا را شکل داده اند.

 رودخانه های جهان,زیباترین رودخانه های جهان

  3. نیل
مصر در قلب دورافتاده ترین بیابان جهان – صحرای بزرگ آفریقا -  نشسته است. رود نیل حدود 6800 کیلومتر طول دارد و بیابان اطراف خود را به بادیه و محلی برای زندگی تبدیل کرده است. مصری ها به لطف رود نیل کشاورزی بسیار خوبی دارند و از همین طریق کسب درآمد می کنند. آنها در طول تاریخ با استفاده از آب های رود نیل انواع روستاها، معابد، اهرام گیزا را در بستر این رودخانه ساخته اند. در سال 3100 پیش از میلاد مسیح، دره نیل و دلتا نخستین ایالت ملی بزرگ جهان به شمار می رفتند. در حال حاضر نیز مصر همچنان یکی از مهم ترین کشورهای قاره آفریقا به شمار می رود.

 رودخانه های جهان,زیباترین رودخانه های جهان

  4. یانگتزِه  (Yangtze)
طولانی ترین رودخانه قاره آسیا از فلات تبت آغاز می شود و تا دریای چین جنوبی ادامه دارد. این رودخانه در مسیر خود بیش از 700 رود فرعی را تغذیه می کند. این رودخانه هزاران سال است که انسان ها را در اطراف خود جمع کرده است و از آن به عنوان شاهراه استفاده می کنند. این رودخانه بزرگراه اصلی بین چین غربی و شرقی است. قصرهای امپراطور، شهرهای کنار کانال ها و معابد متعددی در بستر این رودخانه قرار دارند.

 رودخانه های جهان,زیباترین رودخانه های جهان

  5. گَنگ (Ganges)
رودخانه گنگ حدود 2506 کیلومتر طول دارد و از غار یخی هیمالیا آغاز می شود و از دل هند شمالی به سمت شرق حرکت می کند و به خلیج بِنگال می رسد. آب این رودخانه برای مزارع، صنایع، انرژی، حمل و نقل، تامین آب شرب، حمام و حتی جشن های مذهبی همچون غسل یا ریختن پودر اجساد سوزانده شده استفاده می شود. هیندوها و مذهبی های هندی این رودخانه را نوعی خداوندگار می دانند و در ساحل آن انواع معابد مذهبی، گات های خاکسپاری، عبادت گاه یوگا و شهرهای مقدس همچون الله آباد و واراناسی ساخته اند.

 رودخانه های جهان,زیباترین رودخانه های جهان

  6. مکونگ (Mekong)
یازدهمین رودخانه بلند دنیا حدود 4828 کیلومتر را از میان زمین های برنج، پرورش ماهی و باغستان های چین، برمه، لائو، تایلند، کامبوج و ویتنام طی می کند. دلتای این رودخانه محلی برای جنگ های بیشمار همچون جنگ ویتنام و هندوچین بوده است. امروزه رودخانه آرام 24140 کیلومتر مربعی مکونگ محلی برای تجارت و حمل و نقل است.

 رودخانه های جهان,زیباترین رودخانه های جهان

  7. دانوب (Danube)
از اوایل قرن هفتم میلادی، رود دانوب محلی برای تجارت بوده است. در آن زمان سربازهای مصری تجارت پررونقی در آن داشتهاند. پیش از آن نیز رومی ها این رود را مرز میان امپراطوری خود و شهرهایی همچون وین، بوداپست و بلگراد می دانستند تا از حمله بربرها در امان باشند. این رودخانه که بستر تجارت در قرون وسطی بوده است را باید مسوول پدید آمدن دو امپراطوری بزرگ اتریش و مجارستان نیز دانست. دانوب از جنگل سیاه آلمان شروع می شود و از طریق اتریش، اسلوواکی، مجارستان، کروات، صربستان، رومانی و بلغارستان به دریای سیاه می ریزد.

  رودخانه های جهان,زیباترین رودخانه های جهان

 8. کلمبیا (Columbia)
رودخانه کلمبیا 1931 کیلومتر را از راکی کانادا تا اقیانوس آرام در ارگان طی می کند. امروزه رود کلمبیا با بلندی 497 کیلومتر، واشنگتن و ارگان را از هم جدا می کند.

 رودخانه های جهان,زیباترین رودخانه های جهان

  9. راین (Rhine)
راین را به دلیل صخره های رویایی، قلعه های گمراه کننده، رودهای روان از کوه های سوئیس از راه آلمان غربی به سمت دریای شمال، گاهی با نام «راین قهرمان» نیز می خوانند. بخش مرکزی رود راین همیشه مورد جنگ های مختلفی بوده است و از زمان رومی ها به عنوان مرز شناخته می شود. جولیوس سزار در سال 53 پیش از میلاد مسیح عرض این رودخانه را خودش طی کرده است. امروزه این رود برای مناظر طبیعی فوق العاده زیبایی که دارد به یکی از زیباترین مناطق گردشگری دنیا تبدیل شده است.

 رودخانه های جهان,زیباترین رودخانه های جهان

  10. ارونوکو (Orinoco)
رود اورونوکو حدود 2092 کیلومتر طول دارد. این رود نخستین بار در سال 1498 میلادی توسط کریستف کلمب ثبت شد اما سرچشمه آن تا سال 1951 میلادی پیدا نشده بود. این رود در حال حاضر میان ونزوئلا و کلمبیا قرار دارد و دلتای رودخانه حدود دو هکتار مساحت دارد. این رودخانه محل زندگی بیش از یکهزار گونه مختلف پرندگان و انواع ماهی های بزرگ است. از جمله باید به گربه ماهی 90 کیلوگرمی اشاره کرد.

 رودخانه های جهان,زیباترین رودخانه های جهان

  11. ولگا (Volga)
بلندترین رودخانه اروپا مسیر آبی روسیه است. ولگا از قرون وسطی مرکز تجارت روی آب بوده است. بستر این رودخانه مورد تهاجم مغول ها، قزاق ها، کشاورزان یاغی و تظاهرکننده های ضد پوتین قرار گرفته است. این رود که با نام «مادر ولگا» در روسیه شهرت دارد، روسیه را به سمت شرق کشانده است.

 رودخانه های جهان,زیباترین رودخانه های جهان

  12. رود تمز (Thames)
شواهد تاریخی نشان می دهد انسان ها از 400 هزار سال پیش در سواحل این رودخانه عبور و مرور داشته اند. رومی ها قابل سکونت بودن این ساحل را کشف کرده بودند. شاید رود تمز خیلی طولانی و بلند نباشد اما قدرتمند و با ارزش است. در حقیقت باید گفت تمز 354 کیلومتری تاثیر بسیار زیادی بر جهان داشته است: امپراطوری انگلستان با کشتی هایی که روی این رودخانه حرکت می کردند کشف شده است. در سال 1589 میلادی، «سِر والتر رالی» دنیای جدید خود را در کنار این رودخانه بنا نهاد. در دهه 1700 میلادی، لندن دروازه تجارت دنیا به شمار می رفت و همه کشتی ها روی رودخانه تمز رفت و آمد می کردند. امروزه تمز با 44 سد، قصرهای سلطنتی متعدد، روستاهای انگلیسی متعدد، دو شهرک دانشگاهی مشهور و لندن یکی از آرام ترین رودهای جهان است.

 رودخانه های جهان,زیباترین رودخانه های جهان

پاریس زیزباترین شهردنیا

زیبا ترین شهرهای دنیا,پاریس,فرانسه

پاریس پایتخت فرانسه و بزرگترین شهر این کشور است که در شمال فرانسه و در مجاورت رود سن مستقر شده است. این شهر در ژانویه ی 2008 جمعیتی بالغ بر 2.3 میلیون نفر داشت اما منطقه شهری پاریس به تنهایی حدود 12 میلیون نفر جمعیت دارد و یکی از پرجمعیت ترین کلان شهرهای اروپا به شمار می آید.

پاریس تا قبل از قرن 19 میلادی به مدت هزار سال، بزرگترین شهر جهان غرب بود و بین قرن های 16 تا 19 نیز بزرگترین شهر جهان محسوب می شده است. همچنین پاریس در سال 2010 در لیست 10 شهر سرسبز جهان ثبت شد. براساس آخرین نظرسنجی در واحد اقتصادی EIU، پاریس یکی از گران ترین شهرهای جهان برای زندگی است. بعد از شهر لندن، پاریس دومین شهر بزرگ اقتصادی در اروپاست و با درآمدی بالغ بر 552.1 میلیون یورو، ششمین شهر بزرگ جهان می باشد.

همچنین با احتساب 28 میلیون گردشگری که همه ساله به این شهر سفر می کنند و 17 میلیون از آنها مسافرین خارجی هستند، پاریس یکی از پربازدیدترین شهرهای توریستی جهان نیز محسوب میشود. شهر پاریس و مناطق اطراف آن حدود 3800 بنای تاریخی و چهار منطقه ی میراث جهانی یونسکو را در خود جای داده است.

 زیبا ترین شهرهای دنیا,پاریس,فرانسه

 پاریس یکی از زیبا ترین شهرهای دنیا

 زیبا ترین شهرهای دنیا,پاریس,فرانسه

  پاریس یکی از زیبا ترین شهرهای دنیا

 زیبا ترین شهرهای دنیا,پاریس,فرانسه

  پاریس یکی از زیبا ترین شهرهای دنیا

 زیبا ترین شهرهای دنیا,پاریس,فرانسه

  پاریس یکی از زیبا ترین شهرهای دنیا

 زیبا ترین شهرهای دنیا,پاریس,فرانسه

  پاریس یکی از زیبا ترین شهرهای دنیا

 زیبا ترین شهرهای دنیا,پاریس,فرانسه

  پاریس یکی از زیبا ترین شهرهای دنیا

 زیبا ترین شهرهای دنیا,پاریس,فرانسه

  پاریس یکی از زیبا ترین شهرهای دنیا

 زیبا ترین شهرهای دنیا,پاریس,فرانسه

  پاریس یکی از زیبا ترین شهرهای دنیا

 زیبا ترین شهرهای دنیا,پاریس,فرانسه

  پاریس یکی از زیبا ترین شهرهای دنیا

زیبا ترین شهرهای دنیا,پاریس,فرانسه

  پاریس یکی از زیبا ترین شهرهای دنیا

زیبا ترین شهرهای دنیا,پاریس,فرانسه

  پاریس یکی از زیبا ترین شهرهای دنیا

زیبا ترین شهرهای دنیا,پاریس,فرانسه

  پاریس یکی از زیبا ترین شهرهای دنیا

زیبا ترین شهرهای دنیا,پاریس,فرانسه

 

 پاریس یکی از زیبا ترین شهرهای دنیا

زیبا ترین شهرهای دنیا,پاریس,فرانسه

 

 

 

زیبا ترین شهرهای دنیا,پاریس,فرانسه

آدم ازوسط نصف بشه ولی ضایع نشه

تبلیغات, مطالب طنز, خوش تیپ, مطالب خنده دار

 

یه روز تو پیاده رو داشتم می رفتم ، از دور دیدم یک کارت پخش کن خیلی با کلاس ، کارت های رنگی قشنگی دستشه ولی این کارت ها رو به هر کسی نمیده ! به خانم ها که اصلاً نمی داد و تحویلشون نمی گرفت ،

در مورد اقایون هم خیلی گزینشی رفتار می کرد و معلوم بود فقط به کسانی کارت میداد که مشخصات خاصی از نظر خودش داشته باشند ، احساس کردم فکر میکنه هر کسی لیاقت داشتن این تبلیغات تمام رنگی خیلی خوشگل و گرون قیمت رو نداره ، لابد فقط به ادم های با کلاس و شیک پوش و با شخصیت میده ! بدجوری کنجکاو بودم بدونم اون کارت ها چین !! با خودم گفتم یعنی نظر این کارت پخش کن خوش تیپ و با کلاس راجع به من چیه ؟! منو تائید می کنه ؟!

کفش هامو با پشت شلوارم پاک کردم تا مختصر گرد و خاکی که روش نشسته بود پاک بشه و برق بزنه ! شکمو دادم تو و در عین حال سعی کردم خودم رو جوری نشون بدم که انگار واسم مهم نیست ! دل تو دلم نبود ! یعنی به من هم از این کاغذهای خوشگل میده ؟! همین طور که سعی می کردم با بی تفاوتی از کنارش رد بشم با لبخندی بهم نگاه کرد و یک کاغذ رنگی طرفم گرفت و گفت : اقای محترم ! بفرمایید !

قند تو دلم اب شد ! با لبخندی ظاهری و با حالتی که نشون بدم اصلا برام مهم نیست بهش گفتم : می گیرمش ولی الان وقت خوندنش رو ندارم ! چند قدم اونورتر پیچیدم توی قنادی و اون قدر هول بودم که داشتم با سر می رفتم توی کیک ! وایستادم و با ذوق تمام به کاغذ نگاه کردم ، فکر می کنید رو کاغذ چی نوشته بود ؟؟

.